​Victory avslöjar ny 1200-motor

Tillsammans med custombyggaren Roland Sands byggde Victory en best till motorcykel för att ta sig an årets Pikes peak-tävling. Äventyret slutade tyvärr i en krasch men motorn lever vidare.
 
V-twinnen på cirka 1200-kubik kommer dyka upp i en sportigare modell inom en snar framtid. Till dess har den tagit plats i custombygget Ignition av schweizaren Urs Erbacher.
 
Motorn är vätskekyld, har fyra ventiler per cylinder och 60 graders lutning mellan cylindrarna. Racehojen hade ventiler i titan och ett 67 millimeters spjällhus. Insuget hade placerats mellan cylindrarna och halvvägs upp i tanken.
 
Troligtvis blir produktionsmotorn en aning tamare. Mer information om motorn kommer avslöjas under kommande månaderna, enligt Victory.
 
Diskutera: Vad tycker du om Victory Ignition? 

Annons

Annons

Senaste utgåvan

Annonser

Upptäck mer från Bike powered by Motorrad

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa