Nu vet vi lite om vad vi kan vänta oss från Triumph när det gäller den kommande Scramblermodellen på tillverkarens nya Bonneville-plattform.
Prototypen som testats på allmän väg i England ska ha varit utrustad med den mindre 900-kubiksmotorn från Street Twin istället för den vridstarka 1200-kubikaren från T120 och Thruxton.
Att ändvända en mindre motor och billigare komponenter visar att Triumph har siktet inställt på att prismässigt utmana Ducatis gula succémodell. Att använda scramblersegmentet som ett billigare insteg matchar även BMW:s tillvägagångssätt med R nineT Scrambler.
De största designmässiga avstickarna från Street Twin är trådekrade fälgar, grövre däck och ett högt draget avgassystem. Den hoj som spanats in just nu är inget mer än en prototyp. Skulle Triumph få för sig att det finns en marknad för en dyrare Scrambler kan de med enkla medel placera 1200-motorn i samma ram.
Britterna kommer med all sannolikhet ha bra koll på vad BMW till slut visar upp under lanseringen av deras R nineT Scrambler i sommar.