2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har presenterat sju motocross-maskiner för det nya modellåret 2025. Flera tekniska uppdateringar inkluderar reviderade ramar, motorfästen, karosseri och fjädringsinställningar, som alla kombineras för att skapa en förbättrad körupplevelse. Dessutom utökas modellprogrammet med två spännande, nya 2-taktsmodeller – TC 150 och TC 300.

Baserad på TC 125, överbryggar nya TC 150 klyftan mellan TC 125 och TC 250. Med förbättrad toppeffekt och en avsevärd ökning av vridmomentet är TC 150 en potent maskin för racerförare i fajten mot 250-kubiks 4-taktsmaskiner. TC 150 är sammansatt med raceutvecklade komponenter.

Samma filosofi gäller för nya TC 300. Genom att använda de beprövade grundegenskaperna hos TC 250 kan 300 cm3-modellen tävla med 450 cm3 4-taktare tack vare sin mångsidiga motor som levererar exceptionellt vridmoment och topprestanda. Målet med nya TC 300 är att sätta ett nytt riktmärke för motocrossmaskiner, en maskin som levererar den ultimata kombinationen av oöverträffad kraft och körbarhet i en lätt konstruktion.

FC 250 och FC 350 fortsätter att drivas av toppmoderna DOHC-motorer som är designade för att vara lätta och spela en avgörande roll för att höja den totala hanteringen. Tillsammans med FC 450 har alla 4-taktsmodeller den senaste tekniken och elektroniska förarhjälpmedel för överlägsen prestanda på banan.

Den senaste generationens ram ska säkerställa att samtliga sju motocross-modeller erbjuder exceptionell hantering år 2025. Med reducerat material runt det övre stötdämparfästet och framtill på chassit introducerades ändringarna för att förbättra flexegenskaperna, minska vikten och förbättra kurvtagningen utan att kompromissa med stabiliteten rakt fram. Dessutom, exklusivt för de tre 4-taktsmaskinerna, ska nya motorfästen bidra till ökad smidighet.

Ytterligare chassiförändringar inkluderar nya fjädringsinställningar, länkagetätningar och en länkbult med mindre diameter för att spara vikt medan ny design ska ge enklare åtkomst till justeringarna hos WP-stötdämparen. Sitthöjden är 5 mm högre och bredare på den lägsta punkten för enklare förflyttning på motorcykeln samtidigt som ny, svenskinspirerad grafik skapar en distinkt look.

Samtliga modeller är sakkunnigt utformade med den senaste tekniken och förarhjälpmedel, förutom att de har en omfattande lista med förstklassiga tillbehörs-komponenter för att säkerställa att varje maskin levererar klassens bästa körbarhet. Nytt för 2025 är Dunlops senaste MX34-däck, som uppges ge förbättrad acceleration och kurvtagning, medan ProTaper-styre, ODI-grepp och Brembo kopplings- och bromssystem sitter på plats för sin beprövade prestanda och hållbarhet.

Annons

Annons

Senaste utgåvan

Annonser