Bakker Framebouw är en holländsk ramtillverkare som ligger bakom ett flertal annorlunda byggen. Den senaste skapelsen som ägaren själv är hjärnan bakom, är en hutlös maskin som suddar ut alla gränser för vad som är ansenligt hos en maskin som är utrustad med packväskor och ett bredare styre.
Nico Bakker hade en tydlig lista på vad han ville att hans motorcykelbygge skulle kunna leverera.Den skulle vara kompakt och stark nog för att klara av en mindre krasch. Karaktären skulle vara sportig med en ansenlig mängd kraft tillhands, lämplig för bruk både på och vid sidan av vägen. Komforten skulle vara god, även för två personer och det skulle finnas gott om plats för bagage. En fyrcylindrig motor skulle lämna konkurrenterna åt sitt öde i det efterhängande dammolnet.
Vad blev då resultatet? Jo, följande:
Vikten: 190 kilo klar för färd med sidoväskor monterade.
Effekt: 180 hästkrafter från en trimmad Suzuki GSX-R 1000 motor, med Akrapovic avgassystem.
Dämpning: Fram sitter 50 millimeters Marzocchi stötdämpare, baktill vaktar en dämpare från HK.
Tanken är gjord förhand i aluminium. Hjulen kommer från Ducati och packväskorna från BMW. Färgval är upp till kunden och priset är extra information som kommer på efterfrågan.
Vad tycker du om denna crossover skapelse?