Företaget Alternativ 1 Motorcyklar i Kalmar har nu fått klartecken att representera ytterligare ett premiumvarumärke – Triumph Motorcycles.
– Alternativ 1 Motorcyklar fortsätter att växa och det känns därför bra att vi kan inleda säsongen med att välkomna ytterligare ett varumärke, säger Tom North, ägare av bolaget. Triumphs breda modellprogram passar väl in i vår befintliga målgrupp men kommer också att locka till sig nya kunder genom sina fräcka Modern Classic-cyklar – ett segment som vi delvis saknat.
Bakom det engelska varumärket Triumph döljer sig en lång historia. Redan 1902 släpptes den första motorcykeln med egentillverkad motor, 1908 tog man sin första av många segrar på Isle of man och historien fram till idag har kantats av både med- och motgångar. Idag är Triumph ett av de snabbast växande märkena i Sverige och inför säsongen 2018 ser vi många nyheter både inom Adventure, Modern Classics och Roadsters.
– Vi har saknat en representant i den här delen av landet och är glada över att Alternativ 1 Motorcyklar vill släppa in oss i sin kundkrets, säger Hasse Näslund som ansvarar för den skandinaviska etableringen inom Triumph. Företaget är minst sagt en uppstickare i mc-Sverige och har på bara 5 år tiodubblat sin försäjning av motorcyklar i regionen.
– Under våren 2018 sker en stor ombyggnad hos Alternativ 1 Motorcyklar då vi mer än fördubblar vår butiksyta, bygger en helt ny verkstad och lager, samt ett attraktivt café som förhoppningsvis blir regionens självklara träffpunkt för dig som gillar att åka hoj, säger Tom North.
Företaget gör också förstärkningar i ledningen och har i dagarna tillsatt en extern VD.
– Vi har en otroligt spännande och utmanande resa framför oss och jag ser fram emot att kunna bidra både till företags fortsatta utveckling och förvekligandet av kundens mc-drömmar, säger Annica Karlsson, VD.
– Det finns en anledning till att återförsäljarledet överhuvdtaget existerar; vi adderar värden som förhöjer den totala upplevelsen av både inköp, service och fortsatt ägande av din motorcykel. Detta förstärker i sin tur de varumärken vi representerar. Vi har många ess i skjortärmen som kommer att få oss att sticka ut lite extra i en alltmer upplevelseinriktad bransch, avslutar Annica.