Bilprovningen söker kontinuerligt nya sätt att öka servicen till sina kunder. Enligt rapporten ”Svenskarna och internet 2019”, genomförd av Internetstiftelsen, har idag 80 procent av svenskarna Swish.
– Vi vill kunna erbjuda en så smidig besiktning som möjligt. Swish växer och därför ser vi införandet av detta som ytterligare ett betalsätt på våra stationer som ett viktigt steg för att förbättra servicen för våra kunder, säger Bilprovningens kommunikationschef Cecilia Blom Hesselgren.
Integrerat i kassan
Efter en framgångsrik pilot har Swish integrerats i kassan på samtliga Bilprovningens 100 stationer från Skurup till Karesuando och finns sedan början på november som ett bra alternativt betalsätt för kunder som inte kan eller vill betala med konto- eller betalkort.
Att integrera Swish i kassan är än så länge ovanligt och något som Bilprovningen går i bräschen för. En fördel med detta är att kassasystemet anropar kundens Swish-app och kunden bara behöver öppna och godkänna utbetalningen i sin mobil.
– Det ska bli spännande att följa hur detta tas emot av kunderna. Jag är övertygad om att det är både välkommet, efterfrågat och uppskattat. Det visar i alla fall erfarenheterna från vår pilot, säger Bilprovningens kommunikationschef Cecilia Blom Hesselgren.