Juryns motivering lyder:
"Bosse Rindars person och gärning har genomsyrat motorcykel-Sverige i snart ett halvt sekel. Han har på ett helt unikt sätt varit verksam i alla delar av såväl industri som hobby, media och sport. Oavsett om han har arbetat som importör, tävlat med eller skrivit om motorcyklar har han alltid gjort det med högsta ambition, stor skicklighet och framgång, till fromma och glädje för (minst) en hel generation svenska motorcyklister.
Classic Bike om Bosse Rindar:
"Bo Rindar, 70, tilldelades hederspriset Classic Bike Hall of Fame 2011 som ett bevis på sin mångåriga och framgångsrika gärning inom den svenska motorcykelfamiljen. Han har under närmare ett halvt sekel varit en välkänd profil i rollen som motorcyklist, tävlingsförare, motorcykelhandlare och hojskribent. Bosse Rindar har under sin verksamma tävlingskarriär inom både roadracing och enduro varit synnerligen framgångsrik. Bland annat har han blivit svensk mästare i sidvagnsklassen tre gånger, bronsmedaljör i 500-klassen för solomaskiner samt även guldmedaljör i endurotävlingen Internationella Sex Dagars då den kördes i Sverige 1966. Alla medaljer är tagna på motorcykelmärket BMW, samma märke som Bosse även var importör för under åren 1966–1989.
Under senare år har Bosse Rindar spridit sina gedigna kunskaper i form av skribent i flera svenska motorcykeltidningar såsom MCM, MC-Nytt, Classic Bike och MC-Veteranen. Under år 2007 utgav Bosse kåserisamlingen ”Full rulle” som innehåller några av de bästa och roligaste texter som skrivits om motorcykelhobbyn. Bosse medverkade som kåsör och skribent i tidningen MC-Nytt mellan åren 1994 till 2000 och senare i tidningen Classic Bike.
Om hederspriset ”Classic Bike Hall of Fame”:
Tidningen Classic Bike undersöker, forskar, återger och speglar motorcykehistorien ur i första hand svensk synvinkel. I det arbetet har vi uppmärksammats på den mängd av imponerande bedrifter som gjorts av enskilda individer, ofta utan rättvis uppskattning. En del personer har uppmärksammats och blivit erkända för sina bedrifter, många andra har arbetat i det tysta. Gemensamt för dem alla har varit en entusiasm, målmedvetenhet och ett rejält jävlaranamma som krävts för att uppnå de mål de satt upp för sig. För att visa vår och motorcykelbranschens uppskattning för det arbete som utförts av dessa människor har hederspriset ”Classic Bike Hall of Fame” instiftats. Invalda i Hall of Fame kan sådana bli som inom motorcykelindustri, -sport eller –kultur har utfört bedrifter som haft betydelse för oss alla som verkar eller tar del av den världen. Allmänheten kan fritt nominera personer till Hall of Fame och bedömningen görs av en jury bestående av journalisterna Gunnar Dackevall, Robert Lavér och Henrik Nyberg.
Priset utgörs av en bronskulptur skapad av Urban Engström, konstnär boendes i
Sparreholm.
År 2008 delades priset ut till Peter Sköld, Hässelby.
År 2009 delades priset ut till Kenth Öhlin, Upplands-Väsby
År 2010 delades priset ut till Torsten Hallman, Uppsala.
År 2011 delas priset ut till Bosse Rindar, Vällingby