Hej Andreas, vad är Indian Scout Sixty för typ av hoj?
– Det här är i allt väsentligt samma hoj som den Scout som lanserads 2014, men med en viktig skillnad. Motorn som ursprungligen är på 1033-kubik har fått en mindre borrning vilket resulterat i en slagvolym på 999-kubik.
Hur funkar det då?
– Det fungerar bra men motorcykeln har fått en ganska skild karaktär från 1133-kubikaren, bara fem växlar istället för sex hos vanliga Scout bidrar även till upplevelsen. Men det får ni läsa mer om i tidningen!
Har du något annat du fått med dig från provkörningen?
– Ja, Polaris som äger Indian hoppas mycket på Scout som en väg till att attrahera yngre personer i Europa. En stor del av de målgruppsundersökningar de gjort under utvecklingen av modellen fokuserades på den här sidan av Atlanten. En ny Sixty kostar i dag 129 900 kronor, 25 000 mindre än för versionen med stora motorn vilket är något som också kan vara viktigt i jakten på yngre köpare.
Läs mer om nya Indian Scout Sixty i ett kommande nummer av Bike. Prenumeranter får tidningen först och till bäst pris. Börja prenumerera genom att klicka här.