Direktrapport provkörning Ducati Multistrada 1260

Vi ringer upp honom på telefon i Italien och hör hur han har det.

–Hej Vesa, hur är läget och hur går provkörningen?
–Ciao, det är fantastiskt. Soligt och varmt och skönt väder, allt jag längtat efter. Körningen har varit grym. En rejäl tur på grus på förmiddagen med inslag av körning på Ducatis teknikbana och sedan en ytterligare en lång tur på eftermiddagen på kurviga asfaltsvägar. Vi har verkligen fått känna på vad hojen kan prestera.

–Det låter inte alls tråkigt, blir lite avundsjuk när jag sitter och småfryser på kontoret. Men berätta mer om hojen, vilka är de främsta intrycken hittills?
–Ducati själva säger att det viktigaste med nya hojen är själva designen. Det måste synas att det är en Ducati. Själv imponeras jag av den nya större motorn som numera lämnar 158 hästar i ett vassare register. Motorn är rejält mycket starkare främst i mellanregistret men fortfarande väldigt smidig att hantera. Fjädring, motor och alla elektroniska hjälpmedel är magiska. Det finns över 400 olika inställningar att göra på hojen när du gräver dig in i systemen. Du kan verkligen specialanpassa Multistradan efter just dina egna önskemål.

–Något annat du vill förmedla innan du måste rusa vidare?
–Hela motorcykeln känns smidig trots sin storlek. Sadelhöjden är acceptabel även för en kortvuxen person som mig och jag sitter verkligen i hojen. I det hela är det en mycket trivsam och underhållande motorcykel.

–Stort tack för att du tog dig tid att svara Vesa!
–Ingen orsak. Vi hörs!

Du läser det fullständiga testet i kommande nummer av Bike som är Katalogen och utkommer den 4 december.

 

Annons

Annons

Senaste utgåvan

Annonser