Grunden för Scrambler är en fackverksram med en L-twin på 803 kubik. Kayaba har stått för fjädringen med en inverterad framgaffel och en enkeldämpare bak. Fram sitter en enkelskiva med Brembo-ok. Den körklara vikten uppges till 186 kilo.
Med den grunden har Ducati tagit fram fyra versioner av Scrambler. Grundmodellen kallas Icon och kommer i gul och röd. Utöver det har Ducati presenterat tre extrautrustade modeller som kommer kosta några tusenlappar till.
Urban Enduro har trådekrade fälgar, högt monterad framstänka, hasplåt och galler till lyktan. Full Throttle är raceinspirerad med Termignoni-system och mörk lackering. Classic har även den trådekerfälgar, men också stänkskärmar av aluminium och en annan sadel.
Svenskt pris är inte klart än, men Icon ska kosta 8495 dollar i USA där Monster 821 går för 11495 dollar. Vi hoppas alltså på en prislapp en bit under 100000 kronor.
Uppdatering: Svenska priser är nu satta. Scrambler Icon röd 84 900 kronor, Scrambler Icon gul 85 900 kronor och Scrambler Urban Enduro, Classic och Full Throttle 99 900 kronor.