Duells har sedan tidigare Metzeler och Pirelli men det kommer nu att avvecklas till förmån för Michelin.
– Duells har en stark position på motorcykelmarknaden i Skandinavien inom däck men också för andra produkter inom segmentet. Genom samarbetet med Duells kommer vi att kunna erbjuda en effektivare distribution av motorcykeldäck till våra kunder. Detta kommer gagna både återförsäljare och konsumenter framöver. Vi har noga analyserat marknaden och tror att vi genom detta beslut kommer att öka marknadsandelen för motorcykeldäck i Skandinavien. Duells är specialist på distribution och försäljning av denna typ av däck och vi är övertygade om att detta samarbete kommer att vara framgångsrikt för båda parter, säger Anders Svensson, nordisk marknadschef för motorcykeldäck på Michelin.
– Samarbetet med Michelin innebär att vi marknadsför och säljer ett och samma däckmärke i hela Skandinavien. Vår strategi är att ha de starkaste internationella varumärkena och att distribuera dem i alla de tre skandinaviska länderna, och då är Michelin det främsta val vi kan göra inom mc-däck. Michelin har många testvinnande produkter i sitt sortiment och vi ser fram emot detta samarbete, säger Björn Johansson, VD på Duells.