Honda visade upp CB1100 i ett nytt Euro4-klassat utförande med flera små nyheter. Bland annat har retromotorcykeln fått ny LED-lykta samt LED-bakljus och LED-blinkers. Hjulen är omdesignade trådekrade 18-tumsfälgar. Kedjeskydd är numera av aluminium istället för plast.
Styret har även fått en ny utformning för mer komfortabel förarposition. Övre styrkronan av aluminium är ny och har en polerad yta och den nedre håller nu om gaffelbenen högre upp.
Motorn är Euro4-klassad och levererar 89 hästkrafter vid 7500 varv och 91 newtonmeter vid 5500 varv. Luften tillförs genom ett nytt intag och genom en ny variant av luftfilter. Ljuddämparna har krympt 70 millimeter på längden och väger 2,4 kilo mindre. De är även monterade närmare mot motorcykeln för att öka markfrigången. CB1100-motorcyklarna har nu även slirkoppling.
CB1100 RS är en sportigare version med lite justerad chassigeometri för skarpare köregenskaper. Styrvinkel och försprång är 26°/99millimeter och hjulbasen 1485 millimeter istället för 27°/114 millimeter och 1490 millimeter. RS är även tre kilo lättare, nu 252 kilo, och har marginellt högre sadelhöjd.
Gaffeln är även här från Showa men på 43 millimeter i stället för 41 millimeter. Det här är en relativt grundlig caféracer-konvertering då Honda även gett RS-versionen en ny sving av aluminium och fram sitter kaxigare 4-kolvsok från Tokico. Bromsskivorna mäter 310-millimeter och hjulen är 17-tummare av gjuten aluminium. Däcken har sporthojsdimensionerna 120/70 ZR17 och 180/55 ZR17. Styret på RS är framflyttat sju millimeter och fotpinnarna är mer slimmade.