Precis som F6B Bagger är grunden för F6C Hondas touringlok Gold Wing. Likt originalet är F6C en kåplös modell, men med custom-stuk. Honda själva kallar F6C för en "Street Muscle Cruiser".
F6C väger hela 70 kilo mindre än GL1800 och använder samma sexcylindriga motor på 1832 kubik. Maximalt vridmoment är 167 Nm och nås redan vid 4000 varv. Maximal effekt är 114 hästkrafter vid 5500 varv. Motorn är kopplad till en femstegad växellåda där den sista växeln är tänkt som ren överväxel. Över tio olika avgassystem testades för att hitta det rätta, resultatet blev en något större ljuddämpare på vänster sida än på höger sida.
Modellen använder en ny bakram som sänker sadelhöjden till låga 734 millimeter. Teleskopgaffeln mäter 45 millimeter och vid enkelsvingen sitter en monoshock-dämpare med ett Pro-Link-system. Hjulbasen är 1707 millimeter, något längre än F6B.
Körklar vikt är 341 kilo, 44 kilo mindre än F6B. Fram sitter dubbla bromsskivor som mäter 310 millimeter med fyrkolvsok och bak sitter en enkelskiva på 316 millimeter. Lykta, bakljus och blinkers använder enbart LED och instrumenteringen består av en LCD-display.
Modellen finns i rött och svart, svenskt pris är inte klart i skrivande stund.