Marknaden för stora skotrar är stor globalt sett och Yamaha har fått härja ganska fritt med sin TMAX. Integra är en av Hondas största nyheter för nästa år, dels för att den kommer stå för en förhålandevis stor försäljning men också för att motorn kommer att sitta i totalt tre modeller. De andra två kommer att presenteras senare i höst.
700-kubikaren är en parallelltwin med andra generationens dubbelkopplingslåda. Lådan är nu lättare, har en lärningsfunktion och ska bidra till snålare förbrukning. Enligt Honda ska motorn i Integra klara sig på 0,36 liter bensin per mil och vara 40 procent mer bränseleffektiv än konkurrenterna. Samtidigt ska mellanregistret vara "sportigt". Motorn har en 270-graders tändföljd och är långslagig med 80 millimeters slaglängd och 73 millimeters borr. I Integra har den placerats i en storskoter med 17-tumshjul. Tack vare dubbelkopplingslådan, som faktiskt växlar, blir det en skillnad i körupplevelse jämfört med traditionella CVT-lådor som normalt sitter i skotrar.
Vad för typer av motorcyklar som motorn kommer att hamna i är oklart, Honda säger bara att de kommer att vara "motorcykellika". Spionbilder på en nakenhoj har dock setts.
Vad tror du om Hondas nya snålmotor? Är dubbelkopplingslåda framtiden?