Husqvarnan är tänkt att tilltala nyblivna bikers och pendlare med sin lättkördhet och sägs göra pendlandet till en ”dataspelslik” upplevelse, där man med lätthet susar fram mellan bilköerna på väg till eller hem från jobbet. Kanske ska avsaknaden av fotbroms, med både bak- och frambroms på styret, göra handhavandet mer likt det hos en cykel, eller så har man hos Husqvarna tyckt att kopplingsgreppets plats behövde fyllas?
Hojen som presenterades på Frankfurtmässan väger endast 80 kilo och har en del intressanta designgrepp. Vad sägs till exempel om slank enkelsving kombinerat med två framgafflar monterade på ena sidan om 17-tumsframhjulet? Det tomma utrymmet under sadeln och bakskärmen, samt den ”svävande” framskärmen bidrar till ett väldigt lätt och luftigt utseende, något som förstärks av de närmast spindelbenslika fälgarna.
Man får väl anta att det gömmer sig en laddströmskontakt under vad som ser ut som ett tanklock?