Indian presenterar Challenger

Amerikanska Indian Motorcycles har presenterat bagger-stukade touringmodellen Challenger, med den nya 1769-kubiks PowerPlus-motorn, lagom inför internationella motorcykelmässan EICMA i Milano.

Hjärtat hos modellen är PowerPlus-motorn, den helt nya 1769 cm3 vätskekylda 60-graders V-twinnen som uppges erbjuda 121 hästkrafter (90,1 kW) vid 5500 varv/minut och 178 Nm vridmoment 3800 varv/minut som bäst. Motorn har en sex-stegad växellåda med ”riktig” överväxel, Koppling med ”assist-funktion”, semitorrt sumpoljesystem, överliggande kamaxlar och fyra ventiler per cylinder, elektronisk bränsleinsprutning, 52 mm spjällhus och kompressionsförhållande: 11: 1. Föraren kan anpassa motorcykelns karaktär genom att välja ett av tre körlägen, inklusive regn, standard och sport – vilket ska ge en motorcykel med tre distinkta prestandapersonligheter.

På plats finns även elektronisk farthållare, full LED-belysning, komfortsadel för långkörning, ABS, ”Keyless” tändning och väderbeständiga sadelväskor med över 68 liter lagringsutrymme, hydrauliskt justerbar FOX-stötdämpare, radiellt monterade Brembo-bromsar, Metzeler Cruisetec-däck, justerbar vindruta med justerbara luftventiler.

Challenger Limited och Challenger Dark Horse kommer med Indian motorcycles intuitiva Smart Lean Technology, med en Bosch IMU som håller koll på kurv-ABS och antispinnsystemet. Dessa modeller har även Indian RideCommand, det anpassningsbara infotainmentsystemet för den 7 tum stora pekskärmen, med Ride Command-system (väder- och trafikinfo), viktigaste fordonsinformationen, Bluetoot- och USB-mobilkoppling och en helt ny fyrkärnig processor för snabbare funktion.

2020 års Indian Challenger Dark Horse finns i Thunder Black Smoke, Sandstone Smoke och White Smoke. Indian Challenger Limited finns i Thunder Black Pearl, Deepwater Metallic och Ruby Metallic.

Annons

Annons

Senaste utgåvan

Annonser

Upptäck mer från Bike powered by Motorrad

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa