Som vi rapporterade tidigare i morse är H2R alltså raceversionen av H2 (gatversionen som Kawasaki kommer presentera på EICMA om några veckor). Officiella bilder och en kort specifikation har presenterats på Intermot.
Motorn är på 998 kubik och har en kompressor, Kawasaki säger att ”designmålet” är 300 hästkrafter. Trots att målet är hög effekt tillika toppfart har Kawasaki valt en relativt kort hjulbas för att uppnå ”prestanda på alla fronter”. Ramen är en fackverksram av stål och H2R är klädd med kolfiberkåpor. Tillsammans med Kawasakis flygavdelning har man tagit fram vingar som ska hjälpa till att hålla framhjulet nere i hög fart. Fram sitter ett Bridgestone-slicks på 120/600-R17 och bak ett på 190/650-R17.
Kawasaki håller fortfarande hårt på detaljerna, men nu har vi i varje fall bilder som ögongodis. Än finns ingen information om produktionsantal och pris, men en sak står klart – H2R är snabb. Vansinnigt snabbt.