Utöver nya Triumph Rocket III Roadster presenterade företaget Bonneville Sixty; en specialversion av T100-modellen, med inspiration från hur Bonneville såg ut för 50 år sedan. Varje Sixty kommer att säljas med en numrerad plakett på styrfästet och ett individuellt äkthetsintyg.
Ytterligare en specialutgåva som visades var Speed Triple SE, där den busiga streetfightern fått uppdaterade fjädringskomponenter och två-tonslack.
Nya färger och mer kubik
Den nya glidarmodellen Thunderbird kommer i två nya speciallackeringar 2010, Phantom Blue Haze och Phantom Red Haze, som läggs på för hand i fabriken i Hinckley. Lacken ska ha en hög ”glitterfaktor” och i solen gränsar de från svart till röd eller blå.
Modellen får även ett Big Bore Kit som kan köpas och monteras hos din Triumph-handlare. Nya kolvar och cylinderfoder ökar volymen från 1597 till 1700 kubik och effekten stiger från 85 til 97 hästkrafter, vridmomentet stiger från 146 Nm till 155. Utöver det monteras hårdare kopplingsfjädrar och en kopplingskåpa med texten ”1700”.
Nytt samarbete med Öhlins
Triumph passar även på att tillkännage ett partnerskap med svenska fjädringstillverkaren Öhlins. De guld-gula komponenterna kommer att finnas tillgängliga till modeller som Daytona 675, Street Triple, Street Triple R, Speed Triple och Tiger.