I italienska Moto Guzzis monter finns det givetvis en modell som stjäl den mesta uppmärksamheten och det är California 1400-baserade MGX-21. En koloss med gott om kolfiber detaljer, vasst baggerstuk och 21-tums framhjul. Vi sidan av den hittar vi en ordentligt uppdaterad lineup av klassikern V7.
– Numera heter den V7 III och uppdateringarna har främst gjorts i motorn, den är nu mer lik den hos V9 men med mindre slagvolym. Här visar vi Special- och Stone-versionerna men senare kommer även ny caféracer med bakdämpare från Öhlins, säger Björn Linde som jobbar med Moto Guzzi och Aprilia i Sverige.
När det gäller storebror V9 som lanserades i varianterna Romer och Bobber ifjol har försäljningen inte gått riktigt så bra som man hoppats på. Till i år har modellen fått bakåtflyttade fotpinnar efter synpunkter från vissa förare som hamnat för nära ventilkåporna med knäna.