De två största nyheterna i modellprogrammet är Softailfamiljens två nya medlemmar; Rocker och Rocker C.
Båda versionerna har ett fett 240 millimeter brett bakdäck och en ny softailbakdel som är designad för att hysa det nya däckets dimensioner.
Basversionen av Rocker har singelsäte och instrumentpanelen, oljetanken, gaffeln samt styret är i matt aluminium.
Rocker C är mer påkostad och kommer att vara dyrare i inköpspris. Den får istället kromade hjul och gaffel samt en oljetank som är lackad i samma färg som resten av hojen.
Rocker C får också H-D:s nya passagerarsäteslösning, där sadeln ser ut att vara en ensitsig sådan men i själva verket hyser en dold och utfällbar sockerbit för passageraren att vila på. I utfällt läge ser passageraren ut att sväva i luften, ovanför bakskärmen och hjulet.
Nya Dyna Fat Bob är designad för att reflektera de Europeiska customtrenderna och fortsätta att boosta försäljningen i Europa. Med ett 130 millimeter brett framdäck, en 1596 kubikcentimeter stor twin och streetfighterlika framlyktor – á la Triumph Rocket – istället för uttänjda gafflar och spinkiga hjul, vilket ter sig vara mer populärt på andra sidan Atlanten.
Motorn tillsammans med det nya Tommy-Gun-avgassystemet ger Fat Bob imponerande 123 Newtonmeter vid 3125 varv.
Vad tycker du? Diskutera H-D:s nya medlemmar nedan.