Medan de japanska tillverkarna har smällt av krutet sparar de mindre till mässan i Milano. Det är otänkbart för exempelvis Moto Guzzi att presentera något i Paris. Bilder saknas för de flesta av här modellerna, eller är belagda med embargo och har vi lagt vårt ord på att inte publicera bilder innan den 6 så kommer vi att hålla det. Däremot kan vi bjuda er på några länkar till andra som publicerat…
Förväntade presentationer på EICMA
Aprilia kommer med dels en SMV 750 Dorsoduro, motard med 95 hästar och ”ride by wire”-teknologi. De kommer dock även att presentera två nya 125-kubikare.
Benelli visar den slutliga versionen av Due 756.
Bimota lär visa modellen DB7, förutom små förändringar på övriga småhojar.
BMW har en F800GS samt F650GS i gömmorna, samt mindre förändring på R1200GS. Bilder kommer här på tisdag.
Cagiva är mycket oklart kring. En encylindrig landsvägshoj har det ryktats om men… Vi skulle inte betala handpenning på den riktigt ännu.
Derbi kommer med en ny 125-kubikare, Terra Adventure som ska ha ”den mest avancerade motorn” på marknaden.
Ducati presenterar först och främst 1098R, och många pratar om en 848. ”Ingen rök utan eld” brukar det heta, men prisskillnaden mellan de två modellerna kommer bli svår utan stora avkall på komponenterna.
Honda kommer också att presentera tre nya stora landsvägsmodeller om vi får tro ryktet.
KTM visar dels RC8 men kommer även med något mer konceptliknande.
Moto Guzzi presenterar Stelvio 1200, som du ser här bland nyheterna, samt V7 Classic – en klassisk retromodell.
MV Agusta lär ha en trecylindrig 675 med sikte mot Supersport i rockärmen. Och allt fler pratar om att den encylindriga modell som Husqvarna presenterade som koncept ifjol, ska presenteras som en MV Agusta i år…
Uppdatering sker kontinuerligt här på nätet. Mässan drar igång på tisdag.
Är det någon nyhet du tycker är extra intressant? Kommentera här nedan.