Svenska RGNT från Kungsbacka uppdaterar sina två modeller rejält inför sommaren. Med tillägget SEL (Sport Extended Limited) har både Classic och Scrambler fått sig en allmän uppfräschning och många glömda detaljer och osnygga detaljlösningar har fixats till. En ny laddare, inbyggd, halverar laddtiden och nu kan den laddas från 20 till 80 procent på tre timmar. RGNT satsar på små batterier för att hålla vikten nere och tror att kunden utan problem ska kunna hitta ett ledigt 220-uttag under sin resa. Batteriet har dock fått ökad kapacitet från 8,5 till 9,5 kWh. 165 kilos torrvikt är relativt lätt och smidigt för klassen och RGNT går ut med 15 mils räckvidd.
Nytt för i år är ett booster-läge som tillåter ett tillfälligt effektuttag på 21 kW. Genom att vrida gashandtaget åt andra hållet (framåt) utnyttjas elmotorns regenerering och motorbromsar vilket kan ge en avslappnad ”enpedalskörning” i stan.
Den gigantiska displayen är helt omarbetad och innehåller nya funktioner och är uppkopplad dygnet runt med RGNT:s molntjänst vilken ska kunna ge dig navigering och tips på service-ställen. En ny joystick på vänster styrhalva underlättar handhavandet medan en ny app ska knyta människan närmare maskinen.
De nya modellerna presenteras på RGNT:s nya Flag Ship Store i Paris på Skärtorsdagen. Scrambler SEL kostar 15 495€ och Classic SEL går lös på 14 495 €. Beställningar görs på RGNT:s hemsida.
Några bilder på de nya skönheterna i nedan galleri.