Efter 2015 kommer Bridgestone lämna över till Michelin som officiell däckleverantör till MotoGP. Colin Edwards har kopplats till Michelin som potentiell testförare och enligt Edwards själv är det inte omöjligt.
– Det handlar bara om att vi ska mötas och prata om det, säger Edwards.
Diskussioner pågår om det här blir ett bra tillfälle att sänka mängden grepp däcken ger för att skapa jämnare racing, Edwards tror att det skulle bli svårt.
– Jag tror att Ben Spies sa det, om du går sämre däck och alla är tre sekunder per varv långsammare blir racingen bättre. Det låter som ett bra koncept men det är svårt att genomföra. Speciellt om du har Michelin på väg in och de vill bevisa att de kan skapa bättre däck och slå varvrekord.
Edwards ser dock en lösning på det.
– Om ingen säger åt dem ”slow these motherf**kers down, för det tillbaka till gammal racing med hjulspinn och rök från däcken”, kommer de att försöka bygga det bästa däcket de kan.
Edwards blev också tillfrågad vilka egenskaper han skulle vilja se i Michelins däck.
– När vi gick till Bridgestones däck blev det… Missförstå mig inte, jag älskar företaget, de hjälper mig mycket med mitt träningsläger och jag har en bra relation med dem också. Men det blev mer… vad är orden jag letar efter… Tro istället för känsla. Du fick helt enkelt ha lite tillit till däcken. Du går inte lite hårdare nästa varv för att det fungerade förra varvet.