Triumph har lyckats få ut två extra hästkrafter från den trecylindriga motorn, 2013 års Daytona 675 har 126 hästkrafter vid 12,600 varv med förbättringar längst hela registret. Motorn har fått nya dubbla injektorer för varje cylinder, titaniumventiler, större borrning och luftintag. Växellådan är sexstegad och kommer med slirkoppling.
Det som står ut mest i den nya designen är den nya fronten, nya bakpartiet och att ljuddämparen nu är centraliserad på höger sida i typiskt låg GP-stil. Strax över ett kilo har sparats med hjälp av det nya avgassystem och designen.
Stötdämparna är de senaste från KYB (f.d. Kayaba) och Pirelli Supercorsa-däck kommer som standard. Ett nytt ABS-system kommer även det som standard, med en speciell inställning för bana som tillåter mer lek med bakhjulet.
Men den roligaste nyheten är nog den enkelt avtagbara registreringsskylten, perfekt för bandagen.
Sån tur är fortsätter Triumph med 675R som kommer med race-inspirerade komponenter, så som quickshifter, en mängd kolfiber och en TTX-bakdämpare kompletterat med en NIX30-gaffel. Fram hittar vi också Brembo-bromsar.
Kommentera: Har Triumph höjt ribban ännu en gång i 600-klassen?