Yamaha har utvecklat en elektrisk trial hoj som de kallar TY-E.
Den nya trialhojen är utvecklad med tanke på de fördelar som en elmotor kan ge.
Motorn är utvecklad för att ge bra respons vid acceleration och känsla för var man har kraften i både låga och höga hastigheter.
Tanken är att den ska tävla första gången i FIM Trial E-cup under 2018. Vi har ju redan sett utvecklingen inom MotoGP med den nya MotoE-klassen.
Kenichi Kuroyama, som för närvarande tävlar i klassen IA Superclass i de Japanska trialmästerskapen kommer att representera Yamaha Factory Racingteam med TY-E.
Man kommer att tävla med den bland annat i Frankrike och Belgien i sommar.
Dessutom visas hojen upp på mc-mässan i Tokyo som pågår i skrivande stund.
Teknologin i TY-E är framtagen av företagets R&D-avdelning som har avsatt 5 % av ordinarie arbetstid, för de anställda till att tänka utanför ramarna och jobba fram nya koncept.
TY-E är utvecklad med tanke på mycket vrid och acceleration, med betoning på just det i låga hastigheter. Den ny-utvecklade motorn sitter i ett extremt lätt och vridstarkt monocoque-chassi som huserar både motor och batteri i ett smalt paket som sig bör på en trial-motorcykel.