Kawasakis KX250F av 2007 års modell har genomgått en ordentlig uppdatering både vad gäller motor och chassi. Mer prestanda i bägge ändar av varvtalsregistret utlovas och för att komplettera kraftfullheten i de mellersta och översta delarna av KX250Fs varvtalsregister, har motorn förfinats ytterligare vilket nu ger ett högre vridmoment i det lägre varvtalsområdet.
Ingenjörerna hos Kawasaki har även sett över chassiet och har förbättrat den längsgående styvheten i ramens underdel och den sänkta styvheten i framgaffeln. Enligt Kawasaki kan nu föraren välja antingen en snabb kurvtagningsstil, som hos en tvåtaktare, eller den mer stabila kurvtagningsförmågan hos en fyrtaktare.
Bland övriga nyheter finner vi en Showa-upphängning fram och bak, nya framgaffelfjädrar, omarbetade ventiler i fram- och bakhjulsupphängningen och en ny bakfjädring vilket ska medföra att hjulen bättre kan följa ojämnheter i vägen. Den bakre stötdämparen har dessutom en dubbel kompressionsjustering, vilket gör att du kan finjustera dämpningen för höga och låga hastigheter separat.
Läs mer på Kawasakis hemsida.